Blog

Microsoft Office, Red Office og virksomheder

Download.dk har rigtig mange forretningsdrivende som besøgende pga. vores omfattende kategori med software til virksomheder samt vores software shop, hvor man kan købe software og med det samme modtage software og licens per mail. I denne artikel vil vi komme lidt omkring Microsoft Office samt de fysiske redskaber, som de fleste virksomheder også har brug for.

 

Red Office Scan Office Shop

Men lad os starte med det sidste først. For hvor skal man som virksomhed få fat i alle de fysiske produkter, som godt nok er kedelige, men nødvendige for at virksomheden kan drives effektivt? Der er en række muligheder. Download.dk’s favorit er dog Redoffice, som først og fremmest har et enormt udvalg inden for kontorartikler, kantinevarer, elektronik, rengøringsartikler og kontormøbler. Dernest har Redoffice oftest nogle rigtig gode tilbud. F.eks. Danmarks billigste kopipapir til 18,95 per pakke. Derudover får man ofte en gave med, hvis man handler for over 1.000 kr. Og her er ikke tale om et stykke chokolade, men brugbare gaver, som f.eks. Lyngby glas.

 

Microsoft Office

Vi kommer dårligt udenom Microsoft Office, som virksomhed. Ok, man kan bruge f.eks. OpenOffice gratis, men det er nok mest aktuelt for nystartede, mindre virksomheder og privatpersoner.

 

Men hvad skal man så vælge af alle de mange forskellige versioner? Det kommer selvfølgelig an på, hvad I som virksomhed skal bruge det til. Skal der bruges Access, så skal man nemlig helt op i Professional. Men helt grundlæggende set, så benytter vi os selv af Office 365.

 

Vi tænkte selv, som nok de fleste andre, at det er sådan noget abonnements-noget og det gider vi ikke. Men prisen er yderst rimelig. Vi taler hundredekroner årligt for f.eks. fem enheder og så virker licenserne til alle typer af enheder, måtte det være PC, Mac eller andet.

 

Videre kan man med 365 let deaktivere licensen på en enhed og flytte den til en anden, hvilket godt kunne give problemer med de gamle (specielt OEM) licenser.