Blog

Sådan får du succes med din webshop

Drømmer du om at starte din egen webshop? Så er du ikke alene. Der er rigtig mange mennesker i Danmark der drømmer om at stifte deres egen webshop og gøre det til en levevej. Det er ikke umuligt at skabe en succesfuld professionel webshop, men det kræver hårdt arbejde og en stor mængde tålmodighed.

Hvis du ikke har erfaring med e-handel, bør du starte ud med at læse en masse om emnet, derefter kan du stille og rolig kaste dig ud i den store e-handels verden.

Her får du 3 gode råd, før du starte din webshop.

 

1.      Tænk stort men start i det små

 

Der hvor mange fejler, når de starter en webshop, er at de starter ud med et meget bredt produktudvalg. Hvis du f.eks. vil stifte Danmarks største cykelwebshop, så skal du ikke starte ud med at sælge lidt af hvert indenfor hver produktområde, medmindre du har en kæmpe kapital.

Start f.eks. ud med at fokusere på cykelpumpere og bliv Danmarks førende indenfor cykelpumpere. Når du så har erobret det marked, kan det stille og rolig rykke dig videre til næste produktgruppe.

På den måde får du noget erfaring med e-handel, uden du kaster en kæmpe pose penge afsted i projektet.

 

2.      Bliv en mester i Online markedsføring

 

Hvis du ikke har nogen besøgende på din webshop, får du aldrig succes. Derfor skal du sætte dig ned og lære en masse om SEO, Adwords & Facebook markedsføring. Særligt markedsføring i Google bør du fokusere kraftigt på. 90% af alle online køb starter nemlig i Google, derfor skal du også vises øverst, når dine potentielle kunder søger efter dit produkt.

Du kan selvfølgelig vælge at outsource disse opgaver til en ekstern konsulent, men hvis du vil spare en masse penge på konsulenttimer, er det bedste at lære det selv. Særligt ved søgemaskineoptimeringen er det vigtigt at du lærer de basale ting.

 

3.      Fokuser på at skabe en god oplevelse

 

Hvad nytter det at trække trafik ind på din webshop, hvis du ikke kan konvertere dem til købere? Så snart du begynder at trække trafik ind på din webshop, skal du hurtigst muligt begynde at arbejde med konverteringsoptimering.

Desto mere du arbejder med splittests og brugeranalyse, desto hurtigere får du en forståelse for, hvad der skaber en god og konverterende webshop.

At arbejde med konverteringsoptimering er en process der aldrig stopper. I takt med at brugeradfærden hele tiden ændrer sig, skal du altid være oppe på dupperne, når det gælder om at skabe en konverterende webshop.

Hvis du ønsker at læse mere om e-handel og hvad der rører sig i e-handels verden, kan du besøge e-handels brancheorganisationen FDIH.