Blog

Sådan får du flere kunder til virksomheden

Der er mange forskellige måder, at markedsføre virksomheden på, så man erhverver sig flere kunder. Først og fremmest er det vigtigt, at have et pænt logo med et professionelt udseende. Det skal signalere seriøsitet og kreativitet, og skal helst ikke ligne et andet logo. Herefter er det vigtigt, at have en masse visitkort ved hånden altid, som ligesom logoet skal være pænt og signalere seriøsitet. Her er det samtidig vigtigt at markere, hvilken slags virksomhed, der er tale om. Det går ikke at have et lyserødt visitkort med blomster på, hvis virksomheden handler med elektronik. Det vil derimod passe til en virksomhed, der sælger blomster eller tøj til kvinder. Derudover er det vigtigt at være aktiv på de sociale medier, da man hurtigt kan erhverve sig nye kunder derigennem. De fleste virksomheder har en Facebookside, men det bliver også mere udbredt, at virksomheden har en Instagramside.

Lav en hjemmeside

Det er vigtigt, at virksomheden har en reel hjemmeside, og ikke bare en Facebookside, da en hjemmeside kan sige meget om virksomhedens professionelle tilgang. Hjemmesiden skal formidle virksomhedens budskaber og værdier klart til læseren. Den skal samtidig have et troværdigt udseende, så man ikke er usikker på, om det er en god idé eller ej at blive kunde. Hjemmesidens udseende skal hænge sammen med det, som virksomheden kan tilbyde sine kunder. Grundlæggende er det dog vigtigt for alle virksomhedshjemmesider, at logoet sidder tydeligt og pænt i toppen, så det er det første læseren lægger mærke til. Ved siden af logoet i toppen skal der gerne være en fane med forskellig information om henholdsvis kontaktinfo, samt anden vigtig information om selve virksomheden og det, der kan tilbydes. På den måde bliver hjemmesiden overskuelig for læseren, og man er ikke i tvivl om, hvad virksomheden står for. Under fanen er det en god idé, at have diverse, klare billeder, som er relevante for virksomhedens ydelser. Ofte kan man klikke på billederne og få yderligere information, som også gavner troværdighedsfaktoren for virksomheden.

Få mere trafik på hjemmesiden

De fleste mennesker søger ofte direkte på det, de skal bruge, og ikke efter en bestemt virksomhed. Fremtidige kunder skal derfor kunne få hjemmesiden hurtigt frem, uden at kende navnet på den. Virksomhederne kan optimere søgemaskinerne med det, der kaldes SEO, hvor hjemmesiden og virksomhedens omdømme optimeres, så hjemmesiden vises øverst i søgefeltet hver gang en relevant søgning foretages. På den måde er det nemt for fremtidige kunder, at tilgå hjemmesiden, og det bliver ofte førsteprioriteten, hvis hjemmesiden ligger øverst i søgefeltet. Det giver derved hurtigt flere kunder, og samtidig flere penge i kassen.