Selvstændig erhvervsdrivende? Derfor er din hjemmeside din vigtigste investering

Selvstændig erhvervsdrivende? Derfor er din hjemmeside din vigtigste investering

Hvis man har besluttet sig for at satse på livet som selvstændig, så vil det altid koste nogle penge, at komme i gang, især hvis ens forretningsmodel går ud på at sælge produkter, af den ene eller anden slags. Hvis man derimod sælger sine personlig ydelser, f.eks. indenfor marketing eller lign., så koster det knap så meget at komme i gang, da man ikke skal ud at investere i et varelager, emballage og lign. Uanset hvad ens forretningsmodel går ud på, så kan man ikke komme udenom, at det, at få skabt en professionel hjemmeside til sin forretning, er en af de allervigtigste investeringer man bør fortage. Her kan du læse hvorfor.

Din hjemmeside er dit visitkort på internettet

Når man starter en forretning op, hvad end den handler med ydelser eller fysiske produkter, så vil alle ens konkurrenter have et naturligt forspring. Både fordi de har været etableret før man kom til, men også fordi, at den målgruppe man har tilfælles, højst sandsynligt allerede kender dem. Hvis man er nystartet, er der nok ikke ret mange, der ved, at man eksisterer, hvis man ser bort fra ens familie og nærmeste venner. For at ens målgruppe skal finde ud af, at man findes, er det afgørende, at man har en SEO optimeret hjemmeside, da internettet er det sted, hvor de fleste søger deres informationer, i vores moderne tidsalder.

Din hjemmeside er din butik på internettet

Hvad end man sælger professionelle ydelser eller produkter indenfor forskellige kategorier, så vil der i langt de fleste tilfælde være tale om, at ens hjemmeside også bliver ens butik. Det er nemlig her, at man kan beskrive sine ydelser og produkter, og dele ens vision og mission med sidens besøgende, hvilket i sidste ende er det, der er med til at få dem til at købe det man sælger. Om det er en webshop med fysiske produkter eller en formular, hvor man udfylder hvad man ønsker at købe af ydelser, så fungerer hjemmesiden på samme måde som en butik på Strøget. Man kommer ind, ser udvalget og foretager sit køb.

Din hjemmeside kan vinde kundernes tillid

Når der er tale om køb af ydelser eller produkter, så er en af de vigtigste faktorer for den der køber, at man har tillid til produktet og ikke mindst den der sælger det. Hvis man forsøger at sælge sine produkter eller ydelser, ved lave oplag i Facebook grupper og på andre sociale medier, men ikke har en hjemmeside, vil man hurtigt få en del til at trække sig. Det at have en hjemmeside ses som en naturlig del, af det, at have en seriøs forretning og hvis kunderne ikke kan finde en, vil mange vælge at foretage deres køb et andet sted. Det er lidt det samme som med en email adresse. Hvis man er en virksomhed som forsøger at finde kunder, så er det ikke særligt tillidsskabende, at have en email, der ender på gmail.com. Så hvis du er nystartet og vil vinde kunders tillid, er hjemmesiden den nok vigtigste investering.