Blog

Sådan tjener du penge på den digitale udvikling

Den digitale udvikling har længe været eksplosiv, men de seneste par år er det gået ekstra stærkt. Nye teknologiske opfindelser kan med et trylleslag ændre hele industrier og sætte gamle forretningsmodeller skakmat.

Dette skaber store udfordringer for en masse folk, men det giver bestemt også helt nye muligheder for dig med talent, disciplin og blod på tanden. Der er nemlig en masse måder du kan tjene penge på den stadig stigende digitalisering. Vi guider dig!

 

Forudsætninger for din forretning

Inden du kaster dig ud i den helt store omvæltning af dit arbejdsliv, er det vigtigt du gør dig nogle overvejelser. Et så stort valg er ikke bare noget, du gør over natten.

Den første ting du skal overveje er, hvad du mere præcist skal lave, og hvad der er din motivation for det, du skal lave. Er det rationalet og pengene, der trækker, eller det interessen for et givent område? Det er vigtigt at identificere sine motivationsfaktorer, da man så kan vurdere, om det er noget, der er værd at efterleve.

Optimalt set er det en kombination af rationalet og dine følelser, der danner rammerne for din motivation. Det handler om at finde den gyldne middelvej, hvor du både har en ægte interesse for et område samtidig med, det er et felt, hvor der rent faktisk er en fremtid.

Det næste du skal tænke er økonomi. Det er kedeligt, men det er desværre, sådan det er i den moderne verden. Du skal overveje hvilken startkapital, du har brug for at lykkes, og om du selv skal stå for finansieringen, eller om der skal en investor indover. I så fald vil det være en rigtig god idé at søge om finansiering gennem en såkaldt Business Angel.

 

Digital marketing

Industrien for digital marketing er i fortsæt vækst. Det er et område, der overtager mere og mere plads for den mere traditionelle markedsføring, og værdien af digital marketing står ikke til at stagnere lige foreløbigt.

Det er derfor et rigtig godt bud på det område, hvor du skal agere og operere i din fremtidige karriere. En af de gode ting ved digital marketing er, at det virkelig er et miljø, hvor hårdt arbejde honoreres. Eftersom tendenserne heri udvikler sig så hurtigt, kan man ikke bar hvilke på laubærerne, og dem der har positioneret sig i toppen af hierarkiet, er der ikke nødvendigvis noget tid efter.

En anden god ting ved digital marketing er, at du kan bruge det til alle former for virksomhed. Der er så mange mulige kanaler og vertikaler at markedsføre sig på, at der helt sikkert er en, hvis ikke flere, der passer på din virksomhed. Det gælder både b2c og b2b virksomheder såvel som e-commerce og servicevirksomheder.

Hvis du for eksempel har en virksomhed, der beskæftiger sig med salg af kurser, der primært er rettet mod b2b kunder, vil det blandt andet være en god ide at benytte dig af content. Det kan være alle typer kurser. Alt fra salgsteknik til storytelling.

 

Content marketing

Som beskrevet ovenstående er content marketing en mulighed indenfor digital marketing. Content marketing er faktisk på alles læber lige nu, og det med god grund. Der er nemlig rigtig mange muligheder indenfor content marketing.

Du kan blandt andet bruge det til at eksponere nogle af dine ikke-kommercielle servicer. Det kan alt fra en affiliate side om boligadvokater til en guide om vpn forbindelser der sætter fokus på en anmeldelse af HideMyAss

Når du laver content marketing er hemmeligheden at finde et søgeord med en god mængde volumen, men hvor konkurrencen ikke er så høj, og hvor de der er der, ikke har en masse kommercielle landingssider og produkter.