Blog

Optimal e-handel med en Magento-webshop

E-handel er blevet meget populær de seneste år, og danskere køber flere og flere af deres varer i en webshop fremfor en fysisk butik. Ifølge en undersøgelse lavet af Dansk Erhverv brugte danskerne 14,9 mia. kr. bare på elektronik på nettet i 2019. Hvis man som virksomhed sælger et produkt eller en ydelse og gerne vil være konkurrencedygtig, er det næsten et must at have en webshop. Det gælder også, selvom man har en fysisk butik.

Med en Magento-shop vælger du en internationalt udbredt og anerkendt platform, som tilbyder dig god mulighed for skalering og udvikling af din virksomhed.

Hvorfor vælge Magento-open-source?

Magento er en open-source-platform til webshopløsninger. Magento har eksisteret siden 2008 og udvidet med blandt andet Magento 2 i 2017. En Magento-webshop fungerer både som en B2B- og B2C-webshop, hvilket betyder, at en alsidig kundegruppe har valgt Magento.

Wexo.dk tilbyder en yderst konkurrencedygtig Magento-pris og en Magento webshop-løsning til din virksomhed. Wexo fungerer desuden som rådgiver i forbindelse med din nye Magento-webshop og e-handelsløsninger.

Magento giver god mulighed for skalering og udvikling af din webshop, og det er derfor en løsning, som du kan bruge i mange år.

Fordele ved en Magento webshop

Der er en hel række fordele ved at vælge en Magento-webshop-løsning. Du finder her tre grunde, som gør en Magento-webshop til en god løsning.

Skalerbar: Magento som platform er designet til skalering og giver rig mulighed for udvikling. En Magento-platform er gennem en avanceret multi-site-funktionalitet desuden bygget til at kunne fungere med flere sprog, valutaer og produkter. En Magento-webshop er derfor en måde, hvorpå du nemt kan blive en spiller på et internationalt marked.  

Udvikling og tilpasning: En Magento-webshop kan tilpasses til dine behov, og du har mulighed for at udvikle din virksomhed med platformen. Der findes 2.000 udviklingsmoduler til en Magento-webshop, så du kan ændre webshoppen i takt med vækst.

Integration: Magento er designet på en sådan måde, at du kan integrere andre IT-systemer, eksempelvis ERP, POS og marketingsystemer. Herudover kan man med en Magento-webshop integrere med et stort firma som Amazon. Med en Magento-webshop kan du tilknytte mange betalingsformer som kort, kreditkort, Paypal, Worldpay med flere. Magento er med andre ord en meget fleksibel platformsløsning.

Hvilke virksomheder er Magento målrettet til?

Magento bruges af mange forskellige virksomheder verden over. Det store globale fællesskab er med til at sikre konkurrence blandt udbydere, hvilket skærper kravene til kvaliteten. Det er derfor en meget populær løsning blandt mange virksomheder, fordi Magento er en anerkendt udbyder, som dermed også kan være med til at sikre en høj kvalitet.

Da en Magento-webshop fungerer til både B2B og B2C virksomheder, er det både muligt at målrette webshoppen til virksomheder og til privatpersoner. 

I forhold til B2B tilbyder Magento en skræddersyet løsning ved navn Magento 2. Løsningen indeholder alt det, du behøver for at køre en B2B-webshop. De senere år har flere og flere B2B-virksomheder dog også valgt en webshop til, fordi det kan skabe gode resultater for deres virksomhed. Det har du også mulighed for med Magento 2.

Hvis du er på udkig efter en god Magento-webshop-pris, er der god mulighed for at finde en partner, som kan hjælpe med udvikling af din webshop til fordelagtige priser.