Blog

Kundeservice er noget alle danske firmaer skal have fokus på

Det er utroligt vigtigt for alle danske firmaer at holde godt øje med deres kundeservicecentre og sørge for, at alle disse fungerer helt optimalt. Kunderne skulle meget gerne have en god oplevelse, når de kontakter kundeservice. Ellers vil det hurtigt afspejle negativt på firmaet og give dårligt på bundlinjen.

Læs med her for at se, hvordan du skal stramme op med din kundeservice i firmaet.

Brug det rette system til at holde styr på din service

Det er som firmaejer først og fremmest en god ide at overveje, hvilket system man benytter til at holde styr på sin kundeservice. Mange danske firmaejere benytter et form for crm system i deres kundeserviceafdeling og det kan du også vælge at få.

Kunderne kan så absolut godt mærke det, hvis der ikke er styr på afdelingen og der er dårlig organisering. Og det kan give et meget negativt indtryk af, hvordan du kører din virksomhed generelt. Kunderne kan hermed få en oplevelse af, at hele firmaet bliver kørt meget sjusket. Og det kan forhindre dem i at vende tilbage til dit firma, når de får brug for produkter eller services som dem du sælger. Og det kan sagtens være at de smutter over til dine konkurrenter i stedet for.

Dine arbejdere skal uddannes i at møde kunderne med et smil

Dernæst er det på tide at tage et kig på dine arbejdere. Det er meget vigtigt at give dem noget uddannelse i, hvordan de egentlig skal interagere med dine kunder. Det er trods alt dem, som kunderne møder. Og det er derfor også det værd at investere i dem.

Der er gode muligheder i dag for at bestille kurser og lignende, hvorigennem dine kundeservicearbejdere får noget viden i, hvordan de skal behandle de kunder de møder. Det kan være en god ide at bestille dette kursus til arbejderne med jævne mellemrum, så alle kan få en genopfriskning af deres viden.

Brug standard svar men gør dem personlige

Det kan derudover være en fordel at genere bestemte standardsvar, som du kan dele med kunderne. Mange gange spørger kunderne nemlig om præcis de samme ting og der er derfor ikke grund til at genere personlige svar til dem alle.

Det er dog vigtigt at du ikke kører over i den helt andet boldgade og udelukkende køre standardsvar. Det kan kunderne også godt mærke. Forsøg altid at gøre dem en smule personlige og gør kunderne til individuelle mennesker. Det vil de sætte stor pris på og deres indtryk af dit firma vil forbedres.