Blog

Download de bedste programmer til din virksomhed

På de fleste arbejdspladser i dag er de administrative opgaver stigende. Der skal mailes frem og tilbage, laves regneark, udfyldes blanketter og skrives notater for møder mm. Derfor kræver det, at din virksomhed har de rette programmer for at lette arbejdsopgaverne mest muligt for dine medarbejdere, således effektiviteten på arbejdspladsen bliver højere. Du vil som virksomhedsejer gerne have de billigste programmer, men kvalitet er det vigtigste for at arbejdsgangen er så velfungerende som muligt. Se med herunder og læs om de programmer, som er en del af Office pakken, som ingen kan undvære.

1.      Word

Word er det mest alment-kendte og brugte program fra Windows. Du kan bruge det til alt fra notatskrivning til udkast til mails og mødeindkaldelser. Word er stillet op således at du nemt og hurtigt kan få dine ord ned på papir via din elektroniske enhed. I programmet er det muligt at indsætte billeder og tabeller. Når du har lavet dit dokument, kan du gemme filen som de fleste filtyper. Her er en pdf en af de mest brugte. Med andre ord kan Word meget mere end du regner med og derfor er det godt at benytte dig af de kurser som Office tilbyder. Klik her og se mere om, hvordan du får stablet et sådant kursus på benene.

2.      PowerPoint

PowerPoint er også et af de mest brugte programmer. Der er næsten ingen grænser for, hvad du kan bruge programmet til. De fleste bruger PowerPoint i deres hverdag, på arbejdet, til at lave slides til præsentationer, oplæg og pitches af nye ideer. Det er altså et redskab til at gøre dine præsentationer illustrative og fængende for dem som lytter. Tabeller og andre vigtige målinger kan du sætte ind i dit slideshow, således alt er samlet under en. Med en flot illustreret præsentation vil du med sikkerhed fremstå tjekket og kunne nå ud med det budskab, som du behøver.

3.      Outlook

Outlook er det program, der sammenbinder hele din virksomhed. For hver medarbejder rummer Outlook en kalender og en mail-funktion. Kalenderen kan benyttes af alle medarbejdere, hvor I kan invitere hinanden til begivenheder. Det er også muligt at finde din kollegas kalender og sammenligne dem ved siden af hinanden for at planlægge eventuelle møder.
Med mail-funktionen er det muligt at generere grupper, således du kan sende en samlet mail til alle i en bestemt afdeling. På denne måde bliver det altså nemt at inddrage alle medarbejdere i ændringer og orienteringsmails.